tisdag, oktober 27, 2009

Helvetica

Den här tårtan skulle någon vänlig själ gärna få göra åt mig på min födelsedag. De som tycker att Helvetica är ett förbannat trött typsnitt bör tänka om. Det är ett under av balans och formkomposition, så den som tycker annorlunda har en något skev bild av estetik. Eller så är personen bara astigmatisk. Sen kan det ju iofs vara lämpligt att ifrågasätta normer och det som är vedertagen sk "god smak", men att göra det bara-för-att känns lite väl tonårstrotsigt. Det är väldigt skönt dock att inte alla tycker som jag, för då skulle jag ju inte kunna uppröras över något eller bli förbannad på idiotiska människor, idiotisk konst eller idiotiska beslut. Vid ett senare tillfälle ska jag även flasha min tatuering som är i, just det, Helvetica.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar