tisdag, maj 26, 2009

koh bunny


I fredags såg jag k-special-dokumentären om den "mystiske" Koh Bunny. Man kan säga vad man vill om hans förgyllda bajskorvar, jag är bara lite sur för att jag inte kom på det först.Likt många på New Yorks konstscen kan jag inte låta bli att dras till honom som flugor gör till, just det, bajs. Han har ju faktiskt en helt egen värld! Vitmålade ET-gubbar och påfåglar och en larger than life-livsstil. Plus att han är begåvad. På nåt sätt skaver det eftersom han gör saker som många skulle säga "det där hade jag kunnat göra" om. Men hans monokroma ljusinstallationer är underbara. Plus att jag gillar hans attityd trots att den är rätt skitnödig. Han är en Karaktär och det är vad man måste vara i konstvärlden idag för att överleva.

Dokumentären går fortfarande att se på: www.svt.se/play

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar